Köpvillkor

ReXhockey
Max Liviosson Retail Sweden AB

Organisationsnr: 559333-0474

Göteborgsvägen 94 

431 37 Mölndal

Sverige

info@rexhockey.se

031-489119


1 Betalning

ReXhockey tar emot betalning med alla VISA-kort, alla MasterCard betalningskort, Klarna samt Swish. 


Beloppet dras tidigast från ditt konto när varan skickas från oss. Om du saknar täckning på kortet förbehåller ReXhockey rätten att makulera din beställning. Om detta är fallet informeras du via e-post.


Alla belopp är i svenska kronor och är inklusive moms.


Vi använder en godkänd betalningsserver som krypterar all din betalningsinformation med SSL (Secure Socket Layer protocol). Det betyder att din information inte kan avlyssnas. Vår betalningsleverantör uppfyller kraven för PCI DSS. 


Vi ingår inte köpeavtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.


1.1 Klarna 

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

  • Betala inom 30 dagar: Betalningstid är 30 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 30 dagar hittar du här
  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. 

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.


1.2 Villkor för Klarna som betalningsmetod

Notera att Klarna inte godkänner ”annan leveransadress” på beställningar utan det går endast att leverera till köparens folkbokföringsadress.

Klarna erbjuder ett Köparskydd, vilket bland annat innebär att du som konsument inte behöver betala för dina beställda varor förrän du har mottagit dem, samt att Klarna assisterar dig med problem som relaterar till ditt köp.


1.2.1 Kostnader och avgifter

Klarna tar ut en fakturaavgift om 0 kr per köp. Vid sen betalning skickas en påminnelse ut till dig där du åläggs att betala en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60 kr tillkommer en påminnelseavgift om 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.


1.2.2 Kreditprövning och personuppgiftsbehandling

När du väljer att betala med faktura gör Klarna en kreditprövning. Om en kreditupplysning tas kommer du bli underrättad om detta samt få en kopia på kreditupplysningen skickad per post eller e-post. Klarna behandlar dina personuppgifter för att uppfylla våra åtaganden enligt detta avtal och för de övriga syften som redovisas i vår Dataskyddsinformation. Dataskyddsinformationen hittar du här, och genom att använda Klarnas tjänster så bekräftar du också att du tagit del av denna Dataskyddsinformation. Klarna behandlar dina personuppgifter bland annat för att utföra identifikation, kundanalys, kreditprövning, marknadsföring och affärsutveckling. De kan också komma att överföra dina personuppgifter till utvalda partners (såsom kreditvärderingsinstitut), som kan vara etablerade i en stat utanför EU/EES. Du hittar mer information om denna delning av personuppgifter, dina rättigheter i förhållande till dessa, hur du kan kontakta Klarna med frågor, eller vända dig till myndighet med klagomål, Dataskyddsinformationen.


1.3 Swish

Genomför ditt köp med betalning genom Swish. Vid val av betalsätt Swish måste du öppna Swish-appen på din mobila enhet. Kontrollera att de förifyllda uppgifterna är korrekta. Följ därefter instruktionerna för att genomföra köpet. När betalningen är godkänd kommer du automatiskt att skickas till sidan för orderbekräftelse. 

Notera att du även måste ha ett giltigt Bank-id installerat för att kunna genomföra ett köp genom Swish.

Vid eventuell retur återbetalas pengarna till ditt bankkonto.



  1. Produktinformation

På ReXhockey.se upplyser vi om produkternas essentiella egenskaper. Om du önskar ytterligare information eller om du har frågor angående produkterna är du välkommen att kontakta oss via e-post, i livechatten eller genom att ringa till oss. Om du bor i Göteborgsområdet är du även välkommen att besöka vår butik. 



  1. Frakt och leverans

På ReXhockey kan välja mellan att få beställningen skickad till din hemadress eller till ett postombud. Du kan även välja att hämta din beställning i butiken.

Vid hemleverans  och postombud använder vi oss av DHL. 

Alla beställningar har fri frakt vid köp över 2500 kr vid försändelse till ombud. Vid köp under 2500 kronor kostar frakten 79 kr till postombud och 250 kr till din hemadress. Det är gratis att hämta din beställning i vår butik.

Vi skickar dina varor inom 1-3 arbetsdagar med DHL om inte annat anges på produktsidan.

ReXhockey ansvarar för varorna fram till dess att du har tagit emot dem.

Vid uthämtning av paket ska giltig legitimation uppvisas. 

Liggetiden är 14 dagar från aviseringstillfället. Ej uthämtad beställning returneras per automatik till vårt lager och en återbetalning görs till det i beställningen valda betalsättet. Observera att ReXhockey har rätt att ta ut en hanteringsavgift på minst 249 kr. Avgiftens storlek baseras på beställningens vikt, volym och destination. Den slutgiltiga summan dras av från din återbetalning.

Om vi förväntar att beställningen inte kan levereras inom avtalad tid kommer detta att meddelas till dig via den e-postadress som du har angivit vid beställning. Här upplyser vi information kring anledningen till förseningen samt en ny leveranstidpunkt. Om detta skulle inträffa har du naturligtvis rätt att häva ditt köp utan extra kostnad. 


3.1 Fraktskador

Vid eventuella fraktskador ber vi dig att ta kontakt med vår kundservice på e-postadress: info@rexhockey.se med detsamma. Det är viktigt att fraktskador anmäls inom 3 dagar från mottagandet, dvs. uppackning av varor måste ske omgående för att kontrollera dess skick.

Om varorna har tagit skada vid frakten ber vi tog ta bilder och beskriva skadorna, så att vi kan reklamera varorna och ersätta dig.

Om du mottar en skadad produkt ber vi dig kontakta oss på info@rexhockey.se omgående och skicka med bilder på skadan.



  1. Ångerrätt

Vi tillämpar 14 dagars lagstadgad ångerrätt. Önskar du att ångra en vara behöver du kontakta oss inom 14 dagar från uthämtningsdatum.

När du meddelat oss att du önskar nyttja ångerrätten har du 14 dagar på dig att returnera varan.

Om du har beställt flera olika varor i en order, men de levereras enskilt, börjar fristen löpa från den dag du mottar den sista varan. Fristen innebär att du inom 14 dagar efter mottagandet har rätt att ge oss besked om att du vill ångra ditt köp.

Du har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då vi mottagit meddelandet. Du kan dock få vänta tills dess att varan har kommit i retur till oss alternativt att du lämnar ett bevis på att varan har sänts i retur till oss.

Du har som konsument har rätt till en återbetalning inom 14 dagar från det att vi mottagit meddelandet om ångerrätten eller öppet köp är tillämpbar på varan.


Returadress:

ReXhockey 

Göteborgsvägen 94 

431 37 Mölndal

Sverige


Vid retur ber vi dig använda vår returportal:  https://rexhockey.se/pages/returnering då detta möjliggör spårning av varan. Priset för returer är 79 kr och större produkter som hockeymål kostar 399 kr. Vänligen kontakta oss om du önskar att få upplyst fler priser. 

Det är viktigt att du packar in din retur på ett ansvarsfullt sätt. För att tillämpa ångerrätten ska du även fylla i Konsumentverkets ångerblankett som du hittar här och skicka med den samt din orderbekräftelse i din retur.

Vi löser inte ut produkter som returneras mot postförskott eller efterkrav.


4.1 Specialtillverkade varor
På specialtillverkade varor upphör ångerrätten så snart ReXhockey har beställt varorna åt kunden.

4.2 Ångra en del av köpet

Om du har köpt flera varor hos oss, har du möjlighet att skicka en eller flera varor i retur, även om de ingår i samma order.

Ångerrätten och öppet köp är gällande för alla köp inklusive reavaror. Du kan därmed returnera varor som vanligt så länge de uppfyller kraven för retur.

   

  1. Återbetalning

Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde dig av vid köpet, förutsatt att inget annat är avtalat.

Om du ångrar ditt köp får du dina pengar tillbaka. Om värdeminskning har skett drar vi av det belopp du ansvarar för. Behandlingstiden efter att vi har mottagit din retur är 1-5 dagar.



  1. Varans skick vid retur

Du ansvarar endast för värdeminskning som beror på annan hantering än vad som är nödvändig för att fastställa egenskaper och funktion. Med andra ord - du kan prova varan på samma sätt som du skulle göra i en fysisk butik.

Om varan har hanterats utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att du vid ångrande av köpet får endast en del eller inget av köpbeloppet tillbaka. Avdragets storlek bestäms utifrån varans återstående försäljningsvärde.

För att få hela beloppet i retur gäller samma regler som vid köp i en fysisk butik. 

Du kan självklart prova produkterna, men vänligen observera att vi endast kan ta emot returnerade produkter om de är oanvända, otvättade och kompletta med alla etiketter.

Om din vara har en speciell förpackning och den saknas vid retur kan det medföra en värdeminskning.



  1. Reklamation

Konsumentköplagen gäller för varuköp.

När du handlar hos oss som konsument har du reklamationsrätt i tre år. Om din reklamation är berättigad betyder det att du antingen kan få varan reparerad eller utbytt.

Du kan också få pengarna tillbaka eller avdrag på priset, allt beroende av den konkreta situationen.


Du måste reklamera inom "skälig tid" efter att du har upptäckt felet. En reklamation som görs inom två månader efter att felet har upptäckts anses alltid vara gjord inom skälig tid.

Observera att reklamationsrätten inte gäller för fel, slitage eller skador som orsakats av felaktig användning, behandling, underhåll av produkten eller vid våld eller auktoriserade ingrepp eller behandlingar.


En reklamationsförfrågan görs genom att skicka ett mejl till oss på info@rexhockey.se där du anger ordernummer, beskriver problemet/felet samt bifogar ett par bilder som visar problemet/felet.


Om reklamationen är berättigad kommer du tillsammans med vår kundservice fram till vilken lösning som passar den konkreta situationen, dvs. om det är fråga om en reparation, en ny vara eller en återbetalning.


Varan ska alltid skickas tillbaka i lämplig förpackning tillsammans med din orderbekräftelse.


Vid godkänd reklamation återbetalas du till samma betalsätt som användes vid köpet. Om extra kostnader tillkommit i samband med godkänd reklamation, så som fraktavgift, återbetalas även detta mot kvitto. Vid en godkänd reklamation står vi alltså för alla kostnader inklusive frakt.


Observera: Vi löser inte ut produkter som returneras mot postförskott eller efterkrav.

En eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).


ARN: https://www.arn.se/ Allmänna Reklamationsnämnden Box 174

101 23 Stockholm


EU ODR: https://ec.europa.eu/odr



6.1 Reklamation och garanti

Hos ReXhockey har du alltid en begränsad garanti/reklamationsrätt på det produkt(er) du har köpt hos oss.
Garantin tillhandahålls av tillverkaren av produkten och olika produkter är därför täckta av olika garantiperioder. En garanti betyder att ReXhockey via respektve producent är ansvarig för att en produkt håller i den angivna garantiperioden. Som en primär åtgärd ser ReXhockey till, förutsatt att det är möjligt, att produkten repareras i garantiperioden. Om det inte är möjligt och produkten lever upp till reklamationsvillkoren eller täcks av en garanti så förser ReXhockey dig med en ny produkt. Om garantin har gått ut ska du som kund kunna uppvisa bevisning på att problemet har existerat från starten för att det ska vara berättigat till reparation eller annan förbättring. Kom ihåg att du alltid behöver ett form av kvitto till hands när du kontaktar oss angående en defekt produkt. Garantin täcker endast tillverkningsfel. Garantin täcker med andra ord inte skador eller defekter som uppstår på grund av yttre faktorer, slitage eller onormal användning av produkten.

En ishockeyklubba har en garantiperiod på 30 dagar där du som kund är täckt vid tillverkningsfel.

Det betyder att garantin inte gäller på skador eller defekter orsakade av externa faktorer. Externa faktorer i ett ishockey-sammanhang kan exempelvis vara när en hockeyklubba utsätts för slag, skott eller blir trampad på med en skridsko. En ishockeyklubba är en produkt som är framställd med avancerad teknologi i ett skört material med ändamålet att göra dig till en bättre hockeyspelare. En ishockeyklubba är designad till att passa, skjuta och kontrollera en puck.

För att ReXhockey ska kunna behandla ett garantikrav eller reklamation angående en hockeyklubba så ska serienumret fortfarande stå på klubban och klubban får inte spraymålas/målas på. Du hittar serienumret på baksidan av klubban och det är normalt placerat mitt på klubban.

Alla reklamation- och garantihänvisningar behandlas i samarbete med tillverkaren och normal svarstid ligger därför mellan 1-3 vardagar.

Om du har frågor angående produktgarantier så ber vi dig vänligen att kontakta oss på email eller telefon.

För reklamation- och garantiförfrågningar så får du vänligen kontakta: info@rexhockey.se



  1. Friskrivningsklausul och garanti

ReXhockey.se har gjort det enkelt för dig att få relevant information om våra produkter på andra webbplatser genom länkar. Dessa webbplatser ligger utanför vår kontroll och vi kan därför inte på något sätt hållas ansvariga för innehållet på dessa sidor.

Information om de beställda varorna från sådana webbplatser ingår således inte i beskrivningen av de beställda varorna i köpeavtalet mellan dig och ReXhockey.


ReXhockey är befriat från ansvar för skadestånd och andra påföljder för att fullgörandet av avtalet förhindras, försvåras eller försenas på grund av omständigheter som ligger utanför vår kontroll. Som utlösande faktor beaktas statliga ingripanden, ny/ändrad lagstiftning, brist på medel, krig, brand, översvämning, störningar avseende arbetskraft, förbud, restriktioner, sabotage, dåliga transport- eller väderförhållanden eller bristande leveranser från leverantörer samt att företaget utsätts för brottslig verksamhet som påverkar verksamheten.


ReXhockey ger inte ytterligare garantier för de beställda varorna utan du får endast de garantier som producenten av produkten har angett. 


  1. Integritets- och cookiepolicy

Genom att använda webbplatsen ReXhockey.se accepterar du att vi behandlar dina personuppgifter enligt vår Integritets- och cookiepolicy, som du hittar här. Vi är medvetna om behovet av adekvat skydd för och försvarlig behandling av din personliga information.


  1. Ändringar

Vi kan när som helst revidera dessa användarvillkor. Varje gång du beställer en produkt från oss gäller de allmänna villkor som var aktuella vid den tidpunkten för avtalet mellan dig och ReXhockey. Du bör därför regelbundet besöka den här sidan för att läsa de aktuella villkoren som du är bunden av.




Köpvillkoren uppdaterades senast den 20 oktober 2022.